بخش اخبار

معاون وزیر راه و شهرسازی: توسعه خط ریلی مهمترین اولویت وزارت راه و شهرسازی است

1397/10/11
فرستاده شده توسط  مدير سايت
249 بار نمایش

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی، توسعه کمی و کیفی خطوط ریلی و اتصال مناطق و شبکه های تولید و حمل و نقل بار به شکبه ریلی را از اولویت این وزارت خانه در سالجاری ذکر کرد.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی، توسعه کمی و کیفی خطوط ریلی و اتصال مناطق و شبکه های تولید و حمل و نقل بار به شکبه ریلی را از اولویت این وزارت خانه در سالجاری ذکر کرد. امیر امینی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از جاده های ارتباطی گناباد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این راستا احداث خط آهن یونسی بجستان به گناباد به عنوان یکی از بخشهای اتصال راه آهن مشهد به زاهدان و چابهار مورد توجه خاص دولت تدبیر و امید قرار دارد. وی هزینه تکمیل خط ریلی شهر یونسی بجستان به گناباد و بیرجند به طول 273 کیلومتر را حدود 2 میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: 15 درصد این مبلغ به صورت پیش پرداخت از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و بقیه با مشارکت بانکهای عامل تامین می شود. وی اظهار کرد: پیمانکار احداث خط ریلی یونسی به گناباد مشخص شده و در آینده نزدیک مراحل اجرایی این پروژه آغاز می شود. امینی گفت: بهسازی جاده های روستایی به عنوان شبکه بزرگ و پیچیده ارتباطی کشور مورد توجه خاص دولت و وزارت راه و شهرسازی است. وی افزود: از مجموع بیش از 100 هزار میلیارد ریال مطالبات پیمانکاران احداث راه های کشور، 18 هزار میلیارد ریال مربوط به راههای روستایی است که ساماندهی این مطالبات نیز در دستور کار است. وی ادامه داد: با وجود کاهش اعتبارات دولت در بودجه سال آینده، اعتبارات احداث و بهسازی راههای روستایی افزایش یافته است. معاون وزیر راه و شهرسازی، ایمنی و نظارت ضعیف پلیس راه بر حمل و نقل و تردد وسایل نقلیه در جاده های روستایی را از مشکلات مهم این بخش ذکر کرد. وی گفت: گناباد با توجه به موقعیت و توان خاص خود از ظرفیت خاصی در زمینه حمل و نقل منطقه ای برخوردار است و کریدور توسعه محور شرق به عنوان مهمترین کریدور شمال به جنوب کشور از این شهرستان عبور می کند. وی افزود: بخش عمده جاده های ارتباطی شهرستان گناباد از جمله جاده های روستایی آن نیازمند ارتقا و بهسازی هستند. امینی اظهار کرد: با توجه به تردد بسیار وسایل نقلیه از جمله کامیون و تریلی در جاده گناباد به خواف، مطالعات ارتقای این جاده از راه روستایی به راه اصلی در دست انجام است. وی در بازدید از جاده های روستایی گناباد برای تامین بیش از 20 میلیارد ریال برای ارتقا و بهسازی این محورها قول مساعد داد. حدود 14 هزار کیلومتر شبکه ریلی در کشور فعال است و احداث خط آهن مشهد به زاهدان و چابهار از طریق گناباد و بیرجند نقش مهمی در توسعه مبادلات منطقه ای و بین المللی ایفا می کند. شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

  • آمار بازدید
    بازدید امروز : 48نفر
    بازدید دیروز : 162 نفر
    بازدید کلی : 221748 نفر
    افراد آنلاین : 1 نفر
    IP شما :3.92.28.84

ارتباط با بهتاش سپاهان

دفتر مرکزی:اصفهان بلوار دانشگاه نرسیده به سه راه حکیم نظامی کوچه شهید روحانی پلاک 2 کد پستی : 8173913193
تلفن :03136245010  /   نمابر :03136282026

واحد بازرگانی (ارتباط با مشتریان) : 36244930-031 و  36244331-031
                                                 
دفتر تهران : خیابان وزراء ساختمان وزراء پلاک 76 طبقه 9 واحد  904
تلفن:02188721601 نمابر:88721145   
کارگاه تعمیرات واگن : کیلومتر 35 جاده اصفهان نایین مجتمع صنایع ریلی اصفهان
تلفن :03146563600     نمابر :03146563605

درباره بهتاش سپاهان

شرکت بهتاش سپاهان با سرمایه گذاری شرکت های ایثارگران شهرستان های زرین شهر و فلاورجان،که سهام آن متعلق به خانواده های معظم شهداء ایثارگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس می باشد، درسال 1384وارد عرصه حمل و نقل ریلی کشورگردید.
این شرکت به عنوان یکی از اولین  سرمایه گذاران بخش خصوصی در حمل و نقل ریلی،مجموعه فعالیت های خود را با خـرید وتملک 400 دستگاه واگن آغاز نمـود، هم اکنـون پس از گذشت 13سال تلاش بی وقفه در این زمینه با در اختیار داشتن 3000 دستگاه واگن باری،  21 درصد از کل حمل ریلی  کشوررا در اختیار دارد.

شرکت بهتاش سپاهان  با احداث اولین کارگاه خصوصی تعمیرات ناوگان ریلی  در کشور از سال 1390 وارد عرصه تعمیرات واگن گردید و در حال حاضر سالیانه 25 درصد از کل تعمیرات اساسی  و 50 درصد از کل  تعمیرات بازسازی واگن کشور را در اختیار دارد.