بخش اخبار

کمبود ناوگان باری ریلی جدی است

1397/09/18
فرستاده شده توسط  مدير سايت
346 بار نمایش

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی از کمبود واگن باری خبر داد و برخی از مشکلات این صنعت را تشریح کرد.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی از کمبود واگن باری خبر داد و برخی از مشکلات این صنعت را تشریح کرد. دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی از کمبود واگن باری خبر داد و تنها راه برون رفت از این مشکل را تخصیص ارز دولتی برشمرد. به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، مجید بابایی گفت: می‌توانستیم در زمان برجام واگن‌های روسی را وارد کنیم اما در حال حاضر هم با مشکل تحریم مواجه هستیم و هم با معضل سه برابر شدن نرخ ارز؛ با این فرصت سوزی که انجام شد به چالش کمبود واگن برخورده‌ایم. او ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت از واردات ۸۵۰ دستگاه واگن با فاینانس روسیه جلوگیری می‌کند چون معتقد است در داخل کشور امکان تولید واگن وجود دارد. این مقام مسئول افزود: خرید این تعداد واگن براساس موافقت‌نامه‌ای بود که وزارت راه و شهرسازی سال گذشته با طرف روسی از محل خطوط اعتباری ایران و روسیه به‌صورت فاینانس برای واردات واگن باری و مسافری به امضاء رسانده بود. بابایی ادامه داد: صنعت واگن سازی ما نیاز به حمایت دارد اما وقتی شرکت‌های ریلی به تعداد زیادی واگن نیاز دارند مجبور هستند بخشی از نیاز خود را از طریق واردات تامین کنند. او بیان کرد: که از یک‌سو ظرفیت شرکت‌های تولیدی داخلی پایین است و از سوی دیگر اجازه واردات داده نمی‌شود. ضمن اینکه شرکت‌های ریلی به‌اندازه کافی پول ندارند که بتوانند خودشان مستقیماً واگن وارد کنند و قرار بود واگن‌های مذکور از محل خطوط اعتباری فاینانس روسی تأمین شود. دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی گفت: در زمان وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم جلوی واردات واگن‌ها و ثبت سفارش آن‌ها گرفته شد که درنتیجه نتوانستیم این واگن‌ها را از روسیه خریداری و وارد کنیم. بابایی اذعان داشت: در حال حاضر نیز هم‌زمان با نوسانات ارزی امکان واردات این تعداد واگن امکان‌پذیر نیست درنتیجه تعدادی از شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بخش کوچکی از نیاز خود را از محل تولید داخل تأمین کرده‌اند اما همچنان با کمبود واگن روبرو هستیم. او گفت: تا زمانی که ارز موردنیاز بخش ریلی را از سامانه نیما و بازار آزاد تامین کنیم شرکت‌های ریلی توانایی خرید واگن موردنیاز را نخواهند داشت. بابایی افزود: در نامه درخواست وزیر راه و شهرسازی از جهانگیری خواسته‌شده است که تنها به بخش حمل‌ونقل ریلی، ارز دولتی اختصاص داده شود و برای سایر گونه‌های حمل‌ونقل از محل سامانه نیما، ارز موردنیاز تامین شود. این در حالی است که طبق گفته‌های دبیر شورای عالی هماهنگی ترابری کشور درخواست محاسبه نرخ ارز برای حمل‌ونقل ریلی همانند کالای اساسی ضمن تصویب در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور مجدد به دولت ارسال شد.

  • آمار بازدید
    بازدید امروز : 48نفر
    بازدید دیروز : 162 نفر
    بازدید کلی : 221748 نفر
    افراد آنلاین : 1 نفر
    IP شما :3.92.28.84

ارتباط با بهتاش سپاهان

دفتر مرکزی:اصفهان بلوار دانشگاه نرسیده به سه راه حکیم نظامی کوچه شهید روحانی پلاک 2 کد پستی : 8173913193
تلفن :03136245010  /   نمابر :03136282026

واحد بازرگانی (ارتباط با مشتریان) : 36244930-031 و  36244331-031
                                                 
دفتر تهران : خیابان وزراء ساختمان وزراء پلاک 76 طبقه 9 واحد  904
تلفن:02188721601 نمابر:88721145   
کارگاه تعمیرات واگن : کیلومتر 35 جاده اصفهان نایین مجتمع صنایع ریلی اصفهان
تلفن :03146563600     نمابر :03146563605

درباره بهتاش سپاهان

شرکت بهتاش سپاهان با سرمایه گذاری شرکت های ایثارگران شهرستان های زرین شهر و فلاورجان،که سهام آن متعلق به خانواده های معظم شهداء ایثارگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس می باشد، درسال 1384وارد عرصه حمل و نقل ریلی کشورگردید.
این شرکت به عنوان یکی از اولین  سرمایه گذاران بخش خصوصی در حمل و نقل ریلی،مجموعه فعالیت های خود را با خـرید وتملک 400 دستگاه واگن آغاز نمـود، هم اکنـون پس از گذشت 13سال تلاش بی وقفه در این زمینه با در اختیار داشتن 3000 دستگاه واگن باری،  21 درصد از کل حمل ریلی  کشوررا در اختیار دارد.

شرکت بهتاش سپاهان  با احداث اولین کارگاه خصوصی تعمیرات ناوگان ریلی  در کشور از سال 1390 وارد عرصه تعمیرات واگن گردید و در حال حاضر سالیانه 25 درصد از کل تعمیرات اساسی  و 50 درصد از کل  تعمیرات بازسازی واگن کشور را در اختیار دارد.